Utvikler Norges beste mobilbank sammen med kundene

Tilbakemeldinger fra kundene våre er gull for oss, og med deres hjelp har vi laget den høyest rangerte mobilbanken i App Store!

I tett dialog med tusenvis av mobilbank-kunder har SpareBank 1 forbedret oversikten i mobilbanken, og lansert en rekke nye funksjoner. Blant annet er det blitt mye lettere å betale regninger fra e-post, starte sparing, utsette betaling og følge med på økonomien til barna, samt få rådgivning om hvilke andre produkter og tjenester som kan hjelpe deg til å ta gode økonomiske valg.

– Når vi leverer nye funksjoner og produkter i mobilbanken, er dette et svar på det kundene forteller oss at de forventer og ønsker. Så langt har over 25.000 gitt sin tilbakemelding direkte i mobilbank-appen. Vi er veldig glade for at vi har så mange engasjerte kunder, sier Thomas Allan Nygaard, produkteier digitalbank i SpareBank 1.

Over 80.000 kunder har hittil ratet SpareBank 1s mobilbank i App Store, og den samlete scoren er nå på 4,6 av 5 mulige stjerner.

Brukeropplevelsen i sentrum

Utviklingsarbeidet i SpareBank 1 er både hypotese- og innsiktdrevet. Brukeropplevelsen og kundereisen står sentralt når nye produkter og tjenester utvikles. Gjennom fokusgrupper, brukertester og spørreundersøkelser testes og justeres løsningene.

– Utviklingsteamet samler titusenvis av tilbakemeldinger fra brukerne av mobilbanken. Satt i system, er disse tilbakemeldingene helt avgjørende for av vi skal kunne gjøre riktige valg og prioriteringer, forteller Nygaar
– De fleste som legger igjen anmeldelser er som regel enten veldig fornøyd eller veldig misfornøyd med produktet, dette tar vi med oss videre i utviklingen av mobilbanken, utdyper han.

Økt bruk av mobilbank

Stadig flere nordmenn foretrekker å bruke banken på mobilen. Bruken av SpareBank 1s mobilbank har økt med over 50 prosent det siste året, og kundene logger nå inn i mobilbanken hver eneste dag.

– Folk vil ha det enkelt, og det er derfor særlig tre områder vi har hatt fokus på i arbeidet med mobilbanken: Enkel og mer relevant oversikt over daglige utgifter, lån og sparing. Legge til rette for at kundene skal kunne ta gode økonomiske valg ved å tilgjengeliggjøre flere nyttige produkter og tjenester. Og gjøre det lettere å endre og administrere sitt kundeforhold, sier Nygaard.

Oversikt på tvers av banker

Innovasjon og teknologiutvikling har også stått sentralt for utviklingen av den nye oversikten. Som den første bankgrupperingen i landet har SpareBank 1 laget en løsning som gir kunden oversikt over flere bankforhold i mobilbanken.

– Vi vil gi familien den beste oversikten over sin økonomi, og jobber hele tiden med å utvikle løsninger for dette. I gjennomsnitt har vi nordmenn 1,9 bankforbindelser, så det å kunne se alle kontoene dine samlet på ett sted vil gjøre økonomistyringen enklere. I første omgang kan du se de kontoer på tvers av de 14 SpareBank 1-bankene i mobilbanken, men vi har lagt til rette for at du på sikt kan hente inn andre banker og aktører inn i vår mobilbank, sier Nygaard.

Kontaktperson

Ida Håvik
Kommunikasjonssjef bank
Telefon