Hva skal til for å sikre omsetning og overskudd?

Det er mye snakk om butikknedleggelser og endringer i varehandelen. Hva skal til for å sikre omsetning og overskudd? Vi har snakket med en av kundene våre i Sandefjord.

Ole Espen Olsen er butikksjef i Gogstad Menswear i Sandefjord. Han elsker jobben sin og har jobbet med herreklær siden 1983; det er ikke mange som kjenner bransjen og kundesegmentet i Sandefjord så godt som ham. I 2006 var han med på å starte Gogstad Menswear og forretningen har ekspandert jevnt og trutt siden den tid. Etterhvert ble lokalene utvidet og det ga et bra løft, både med mulighet for et bredere tilbud til kundene og ikke minst en høyere omsetning.

Ole Espen kjenner kundene sine godt og vet hva han skal ta inn av varer. – Men man lærer selvfølgelig hele tiden, sier han med et smil. Han er oppriktig glad i alle kundene sine og ser faktisk på de lokale konkurrentene som kollegaer. Det hender han henviser til andre butikker om noen spør etter en merke han ikke har. For det er service og tilgjengelighet som er avgjørende for alle sentrumsbutikkene nå. Hos oss blir alle mottatt med åpne armer og vi rasler aldri med nøklene når det nærmer seg stengetid. Vi hjelper deg å finne den perfekte dressen og vi er ærlige mot kundene våre. Da vet vi at vi skaper tillit og en langvarig relasjon. DET klarer ikke nettbutikkene å konkurrere mot. Og så vet vi at enkelt sokkesalg den ene dagen, kan resultere i et mye større salg den andre dagen, nettopp fordi kunden har en god serviceopplevelse. Så konklusjonen er service, service og atter service.

Gogstad Menswear er kunde i SpareBank 1 BV og Ole Espen er glad for alltid god hjelp, selv om det ikke er ofte han er innom banken. Han benytter seg av de digitale tjenestene i mobilbanken og er glad for positive tall. Nå er det snart vår og han gleder seg til å vise kundene friske vårvarer.