Norges mest fornøyde forsikringskunder!

I år, som i fjor, topper vi pallen i kategorien «skadeforsikring» i Norsk Kundebarometer. Og det er kundene våre som har plassert oss der!

​Norsk kundebarometer har årlig en undersøkelse hvor de redegjør for hvilke norske bedrifter forbrukere er mest fornøyde med. Bedriftene måles både på lojalitet og kundetilfredshet.

– Vi er utrolig stolte og takknemlige over at dere, kundene våre, nok en gang rangerer oss som nummer én i bransjen. Dette er noe vi aktivt jobber for også. Vi tror denne plasseringen sier noe om forholdet vi har til dere som har forsikring hos oss. Dette er en stor tillitserklæring vi setter umåtelig pris på, sier Nina Juel Arstal, leder for Forsikringsoppgjør i Fremtind.

Fremtind er et forsikringsselskap eiet av SpareBank 1 og DNB.

Klatrer stadig oppover

SpareBank 1 har løftet seg tre plasser på hovedlisten, og inntar i år en 13. plass av alle de totalt 154 rangerte selskapene i alle bransjer.

Her kan du se alle resultatene, totalt og per bransje.

Et kvalitetsstempel

I over 20 år har Norsk Kundebarometer målt lojalitet og tilfredshet blant norske forbrukere. De ønsker at man bruker kundetilfredshet som standard for opplevd kvalitet slik forskningen fastslår.

– Kundetilfredshet er alfa og omega – og det vi som bedrift lever for å oppnå. Vi skal fortsette å bevise overfor dere at vi fortjener plassen på toppen. Gjennom ny teknologi, innovasjon og gode digitale løsninger, fortsetter vi jobben med å gjøre det enkelt og oversiktlig for deg å være kunde hos oss, både før og etter skade, sier Arstal.

Om Norsk Kundebarometer 

Ratingsystemet til Norsk Kundebarometer (NKB) baserer seg på oppnådde poeng (gjennomsnitt) etter NKBs indeksmetode på kundetilfredshet. Indeksen er et gjennomsnitt av de fire spørsmålene som inngår i tilfredshetsundersøkelsen. Resultatene er omregnet til en score som går fra 0-100, hvor 100 poeng er det beste mulige resultatet.

NKB er fundert på forskning av høy internasjonal kvalitet og stiller på linje med tilsvarende nasjonale kundeindekser i land som USA, Sverige, Tyskland og Taiwan. Forskning basert på NKB har resultert i to doktorgrader og flere publiseringer i internasjonalt anerkjente vitenskapelige journaler.

Norsk Kundebarometer. Et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI: www.kundebarometer.com