bilabonnement

Snart kommer bilabonnement for alle

Bilabonnement fra SpareBank 1 er den første landsdekkende abonnementstjenesten, som er en helt ny og enkel måte å ha bil på. Det er rimelig, fleksibel og du slipper overraskende reparasjonsregninger.

Det finnes allerede et lite utvalg delings- og abonnementsløsninger for bil på det norske markedet, men disse er kun tilgjengelige i begrenset omfang i enkelte norske byer. Nå vil SpareBank 1 Gudbrandsdal gjøre bilabonnement tilgjengelig for alle.

Bilabonnement er en naturlig forlengelse av vår ambisjon om å forenkle hverdagsøkonomien for folk flest. Vi har lang erfaring med finansiering og forsikring av bil, og er blant de som kan mest om nordmenns bilhold og bilens betydning for familiens økonomi, sier sjef for personmarked i SpareBank 1 Gudbrandsdal, Ivar Belle.

Bilen er en av de største utgiftspostene for nordmenn, til tross for at den i realiteten står parkert mesteparten av tiden. Derfor er bil ekstremt godt egnet for abonnement, sammenlignet med å eie eller å lease – også for folk som bor utenfor Ring 3 i Oslo, mener Ivar.

AVIS med på laget

De 14 SpareBank 1-bankene har fått bilutleieren AVIS og deres store nettverk med seg på laget. Dermed utgjør det nye bilabonnementet den første reelle utfordreren til tradisjonelle forretningsmodeller. Tjenesten skal rulles ut gradvis i løpet av det neste året.

Vårt abonnement gir folk tilgang til å abonnere på bil der de bor, fra aktører de kan stole på. Bilabonnement er en perfekt forlengelse av SpareBank 1s tilstedeværelse i hele landet. Med AVIS og de lokale bilforhandlerne som samarbeidspartnere får vi et gjennomprofesjonelt og landsdekkende apparat for alt som har med bil å gjøre, sier Ivar.

Se fordeler med bilabonnement

Forutsigbart og enkelt

I månedsprisen inngår i praksis alt, bortsett fra drivstoff og bompenger. Det betyr at blant annet finansiering, forsikring, trafikkforsikringsavgift, service, dekk og reparasjoner er utgifter som blir dekket i abonnementet. Det er ingen innskudd eller andre investeringer.

Du betaler en fast sum i måneden for å disponere en bil som oppleves som din egen. Avtalen kan du si opp når du vil og den omfatter alt det viktige, slik at du kun trenger å forholde deg til ett kontaktpunkt, forteller prosjektleder for SpareBank 1 Bilabonnement, Svein Skovly.

Målet er at abonnementet skal være et rimeligere alternativ til å eie eller å lease.

Bilabonnementet forenkler rett og slett det praktiske bilholdet, og fjerner bekymringer knyttet til bil for folk flest, uten at det koster skjorta, sier Skovly.

Første abonnementsbil på veien – meld din interesse

Den første abonnementsbilen ruller i disse dager ut på norske veier, i samarbeid med AVIS Østfold, Dahles Bilutleie og Dahles Auto Sarpsborg. Hvor veien går videre ønsker SpareBank 1 innspill på fra nordmenn landet over.

Vi i Dahle-gruppen ønsker alltid å være der hvor den spennende utviklingen skjer. SpareBank 1 har mange gode tanker og ideer i kraft av sin kompetanse om bil, bilholdsøkonomi og teknologi, og det var derfor naturlig for oss å si ja til å bli med på denne lanseringen. Vi har lært mye av prosessen og vi ser at vi har et stort potensial for å kunne vinne flere felles kunder sammen, enn hver for oss, sier daglig leder Svein Kåre Haaland i Dahles Auto Sarpsborg AS.

I første omgang skal SpareBank 1 ha 100 abonnementsbiler ut på norske veier. Vi ønsker å være tilstede der folk trenger oss, og på våre nettsider kan du melde inn ønske om å teste abonnement for bil. Vi oppfordrer alle som ønsker at denne tjenesten skal komme til Gudbrandsdalen til å melde sin interesse, sier markedsjef i SpareBank 1 Gudbrandsdal, Trond Slåen.

Lyst til å prøve? Meld din interesse her.

Les også: Lyst på egen bil?

Fem fakta om nordmenn og bilhold:

  1. Visste du at det koster 15 kroner i timen å eie egen bil?*
  2. Visste du at vi bruker bilen i gjennomsnitt kun 3,2 prosent av tiden? I løpet av et år står bilen parkert hele 8.480 timer
  3. Når vi bruker bilen, kjøres den i all hovedsak i nabolaget der vi bor. 60 prosent av alle registrerte kjøreturer er på under 5 kilometer, mens 75 prosent er under 10 kilometer
  4. For folk med normalinntekt er bilen først og fremst en nyttegjenstand som må til for å få hverdagen til å gå rundt
  5. Abonnement på bil foretrekkes av flest når leasing, bruktbil og bilabonnement vurderes opp mot hverandre

*Priseksempel: Ny bil til 500.000 kr, timepris første år.

Kontaktperson

Trond Slåen
Marked-og kommunikasjonssjef i SpareBank 1 Gudbrandsdal
Telefon
E-post