Få oversikt og avslutt abonnement i mobilbanken

Har du opprettet et abonnement her, lastet ned en betalingsapp der og blitt fristet av både den ene og den andre streamingtjenesten?

Tida går, og etter hvert glemmer du kanskje hva slags tjenester du har abonnert på. Pengene trekkes fra konto, men uten at du vet til hva.

Når du så prøver å finne ut av det, viser det seg at det var adskillig enklere å opprette abonnement enn det er å si dem opp. Kjenner du deg igjen?

Da har vi en gledelig nyhet til deg:
Snart får du oversikt og kan avslutte abonnement i mobilbanken din 🙂

Skisse av hvordan abonnementsoversikten i mobilbanken kan komme til å se ut.

– Vi vet ikke helt når tjenesten blir klar for lansering, men vi håper det kan bli før jul, sier Christian Fjestad, leder for innovasjon i SpareBank 1 Østlandet.

Si opp abonnementer via mobilbanken (Dinside.no)

Jeg tror en del penger forsvinner fra kontoen min uten at jeg vet hva de går til, sier Tiril (22). Hun er blant annet «støttemedlem» på et treningssenter hun sjelden besøker, og har oversikt over abonnementene sine kun i eget hode.

De fleste betaler mer enn de tror

Nordiske forbrukere har i snitt 8-12 abonnementer hver.* 91 prosent undervurderer hvor mye de betaler, mens 3 av 4 synes det er «smertefullt» å få avsluttet et abonnement.**

Enklere hverdagsøkonomi

– Vi håper den nye abonnementsoversikten i mobilbanken vil gjøre hverdagsøkonomien din enklere, samtidig som du få mer ut av pengene dine, sier Christian Fjestad i SpareBank 1 Østlandet.

*Nets: «SUBSCRIPTION ECONOMY: CONSUMER PERSPECTIVE» (2017): https://www.nets.eu/SiteCollectionDocuments/white-paper/WHITEPAPER-SUBSCRIPTION-ECONOMY-CONSUMER-PERSPECTIVE.pdf

**Minna Technologies: «The Nordic subscription Economy 2019»