mCASH avvikles 4. september – dette må du gjøre

Mandag 4. september avvikles mCASH og appen stenges for muligheten til å gjøre nye transaksjoner. Har du penger til gode må du ta ut disse nå.

Hvordan ta ut penger du har i mCASH?

Har du kjøpt årskort, klippekort eller forhåndssalg til arrangementer etter 1. september 2017, kan disse kun benyttes frem til 30.09 for samtlige brukersteder. Om du ikke får benyttet det før den tid ber vi deg om å ta kontakt med mCASH kundeservice for nærmere dialog om avslutning av disse.

Hva betyr dette for sluttbruker?

  • Sluttbrukere kan ikke gjennomføre betalingstransaksjoner
  • Sluttbrukere kan fortsatt logge seg inn i app’en, se på historikk, etc.
  • Sluttbrukere kan ta imot betalinger
  • Sluttbrukere kan overføre e-penger fra mCASH e-pengekonto til bankkonto inntil 24.09.2017
  • Sluttbrukere som har kjøpt, men ikke brukt opp, klippekort, periodebillet eller tur/retur-billett for Flybussen, har fortsatt mulighet å bruke disse billetten i Flybussen til 30.09.2017. Deretter kommer vi til å refundere billetter som ikke brukt opp/løpt ut

Hva betyr dette for brukersteder?

  • Brukersteder kan ikke ta imot betalinger
  • Brukersteder har tilgang til portalen (både salgsportalen og oppgjørsportalen) som før, kan refundere transaksjonerlaster ned rapporter, etc. Mulighet for refundering tas bort den 24.09.2017

Bli med over til Vippss

13. februar i år ble det kjent at 107 banker går sammen om å skape én felles mobil lommebok gjennom et enda sterkere Vipps. Det betyr at etter 4. september vil ikke mCASH-appen kunne brukes til nye transaksjoner.

mCASH har over 10.000 brukersteder og en halv million brukere som benytte våre tjenester. Mange av disse er allerede over i Vipps, og i SpareBank 1 er vi opptatt av at våre kunder fremdeles har gode løsninger. Nå inviteres derfor alle kunder og brukersteder over til Vipps – vi håper du blir med!

Les mer om Vipps