Kundebarometer 2018

Norsk Kundebarometer 2018: Vi har de mest fornøyde forsikringskundene!

Takk for tilliten! Dere, som er kundene våre, har kåret oss til bransjevinner på skadeforsikring i årets kundebarometer. Og det både på kundetilfredshet og lojalitet.

Norsk Kundebarometer har årlig en undersøkelse hvor de redegjør for hvilke norske bedrifter forbrukere er mest fornøyde med.

– Vi er så utrolig stolte over å være på topp i bransjen, og det er noe vi aktivt jobber for også. Tusen takk for tilliten dette viser at dere har til oss. Vi tror denne plasseringen sier noe om forholdet vi har til dere som har forsikring hos oss og at dere stoler på oss, sier Siri Krogstad Johnsen, fagansvarlig for forsikring i SpareBank 1 SMN.

Les også: Skal du kjøpe din første bil? Her er sjekklisten du trenger

Eneste i bransje på topplisten på Norsk Kundebarometer 2018

Dere har plassert oss øverst på pallen – foran Gjensidige, If og Tryg. Men også på den generelle resultatlisten, av alle 160 selskaper totalt, opp 23 plasser fra i fjor – fra 39. plass til en 16. plass.

– Fornøyde kunder har alltid vært målet vi som bedrift lever for å oppnå. Ingenting gjenspeiler kvaliteten vi jobber for å ha, bedre enn kundetilfredshet. Dermed er resultatene fra Norsk Kundebarometer for oss et kvalitetsstempel som ansatte over hele linja kan juble over, fortsetter hun.

Kundebarometer skadeforsikring

Les også: Gjør det morsomt for barna å lære om penger – med tast og lek

Et sikkert kvalitetsstempel

I jungelen av annen informasjon som presenteres ovenfor kunder og ansatte ønsker Norsk Kundebarometer at man bruker kundetilfredshet som standard for opplevd kvalitet slik forskningen fastslår.

– Men vi hviler ikke på laurbærene selv om vi nå får denne tilbakemeldingen. Vi fortsetter det pågående arbeidet med å gjøre det enkelt og oversiktlig for deg å være kunde hos oss, både før og etter skade. Og det er viktig for oss at jobben vi gjør og det vi tilbyr fortsetter å svare til dine forventninger, og at vi kan tilby deg gode digitale løsninger, avslutter Johnsen.

Trenger du ny forsikring - eller vil du bytte til oss? Sjekk priser her

Ratingsystemet til Norsk Kundebarometer baserer seg på oppnådde poeng (gjennomsnitt) etter Norsk Kundebarometers (NKB) indeksmetode på kundetilfredshet. Indeksen er et gjennomsnitt av de fire spørsmålene som inngår i Norsk Kundebarometers tilfredshetsundersøkelse. Resultatene er omregnet til en score som går fra 0-100, hvor 100 poeng er det beste mulige resultatet. Om Norsk kundebarometer