Kundene har talt: Vi er nummer 1

Den ferske kåringen til Norsk Kundebarometer levner liten grunn til tvil: SpareBank 1 Skadeforsikring er landets beste på kundetilfredshet. Som 1 av 17 selskaper i Norge (alle bransjer) får vi 5 stjerner. Kort sagt; kundene er begeistret!

– Vi jobber for kundene hver eneste dag. Derfor er det uhyre tilfredsstillende at vi er landets eneste femstjernesselskap innen forsikring når det kommer til kundetilfredshet. Det er ikke uten grunn, men likevel gledelig. Og de inspirerer oss til å befeste og styrke denne posisjonen, sier Ronni Møller Pettersen, Konserndirektør i SpareBank 1 Nord-Norge, som sammen med bransjen for øvrig anser Norsk Kundebarometer som en troverdig og viktig indikator for bransjen.

Forsikringskundene strømmer til SpareBank 1 Nord-Norge

Og selvsagt – høy tilfredshet gir også flere kunder: SpareBank 1 Nord-Norge opplever nå en eksplosiv vekst i nye forsikringskunder. Siste år har pågangen fra nye kunder innen bilforsikring økt med 20%, og markedsandelene innen både bilforsikring, boligforsikring og livsforsikring vokser kraftig.

– Ingenting er bedre enn å jobbe i et selskap som foretrekkes i markedet. Tilbakemeldingene fra kundene betyr alt, og tyder på at de verdsetter at vi er til stede med et fullverdig kontornett i hele landsdelen, samt et meget kundevennlig digitalt grensesnitt, forkynner Møller Pettersen

Innovasjon og produktutvikling

De siste årene har SpareBank 1 Forsikring lansert en rekke nye og kundevennlige produkter for å gjøre livet enklere for kundene. Smart bilforsikring er et av våre nye produkter som virkelig har slått til blant våre kunder. Smart bilforsikring gir deg fordeler dersom du kjører med flyt, og bidrar til å redusere risikoen for skader betydelig. Med en smartplugg i bilen og en app på telefonen er du i gang med Smart bilforsikring og kan oppnå lavere pris og andre fordeler på bilforsikringen din. Du får uansett ikke høyere pris og du trenger ikke tenke på kjørelengde.

– Smartforsikringen er enkelt og greit genial, ved at gode og forsiktige sjåfører belønnes. Samtidig tester vi ut Smart Boligforsikring og utreder ander smarte forsikringer som vil løse kundenes problemer i hverdagen, forteller Møller Pettersen ivrig, og slår fast at datasikkerheten og personvernet er ivaretatt i tråd med det strenge EU-regelverket.

NYHET! Maks 10 % bonustap

Vi var først ute med markedets raskeste bonusopptjening, som gir deg toppbonus inntil 4 år raskere enn det som er vanlig i markedet. Nå senker vi bonustapet til maks 10 % per skade.

– Forbrukerne blir stadig mer bevisste og konkurransen på markedet er hard. Derfor fortsetter vi arbeidet med å gjøre det enkelt og oversiktlig å være kunde hos oss. Vi jobber hele tiden med å fornye oss og imøtekomme kundenes forventninger, sier Møller Pettersen.

Du kan lese mer om våre forsikringer her.

 

Om Norsk Kundebarometer

Ratingsystemet til Norsk Kundebarometer (NKB) baserer seg på oppnådde poeng (gjennomsnitt) etter NKBs indeksmetode på kundetilfredshet. Indeksen er et gjennomsnitt av de fire spørsmålene som inngår i tilfredshetsundersøkelsen. Resultatene er omregnet til en score som går fra 0-100, hvor 100 poeng er det beste mulige resultatet