App Stores rangering: SpareBank 1 Nord-Norges mobilbank får 4,6 av 5 stjerner

Over 40.000 brukere har vurdert mobilbank-appen vår i Apples App Store. Summen av tilbakemeldingene er en score på 4,6 av 5. Kort fortalt; ingen over, ingen ved siden av.

Kilde: App Store

For Sparebank 1 Nord-Norge er disse tilbakemeldingene fra kundene uvurderlige. Gode og kundevennlige tjenester gir ikke bare fornøyde kunder, men også flere kunder. SpareBank 1 Nord-Norge registrerer nå en voldsom vekst i bruken av mobilbanktjenesten.

– Fantastisk gledelig! Tilbakemeldingene fra kundene er inspirerende. Vi er veldig fornøyd med trenden, og særlig at vi nå har befestet posisjonen som det foretrukne finanskonsernet både for privatpersoner og for små og mellomstore bedrifter i Nord-Norge. Siste år har antallet unike kunder som bruker mobilbanken økt med hele 24 prosent. Den nye oversikten har generelt bidratt til økt bruk på alle områder, men for enkelte tjenester ser vi faktisk en dobling i bruk, forteller Ronni Møller Pettersen, konserndirektør i SpareBank 1 Nord-Norge.

Under følger et lite utdrag fra siste dagers svært hyggelige omtaler fra brukerne av mobilbanken:

Kilde: App Store

Målet med vår tjeneste- og produktutvikling, er å hjelpe våre kunder til å gjøre gode økonomiske valg.

  1. april lanserte vi ny oversikt i mobilbanken. Målet med dette, var å gi våre brukere det beste verktøyet for å kunne gjøre gode økonomiske valg for hele familien.

Det var særlig tre områder vi hadde fokus på i starten av arbeidet med den nye oversikten:

  • Vi ønsket å gi en enkel og mer relevant oversikt over daglige utgifter, lån og sparing.
  • Vi ønsket å legge bedre til rette for at brukerne kunne gjøre gode økonomiske valg, gjennom økt bruk av andre produkter og tjenester.
  • Vi ønsket å gjøre det lettere å endre og administrere eksisterende kundeforhold

Enkel pålogging med fingeravtrykk og «face ID» verdsettes også høyt av kundene, ifølge App Store-tilbakemeldingene

Kundene hjelper oss

Utviklingsarbeidet i SpareBank 1 Nord-Norge er både hypotese- og innsiktdrevet. Innsikten stammer både fra bruksdataene vi samlet ser, og kvalitative brukerundersøkelser hvor vi snakker med bankkundene våre. På toppen av dette kommer utstrakt testing av prototyper.

Utviklingsteamet samler titusenvis av tilbakemeldinger fra brukerne. Satt i system, er disse tilbakemeldingene helt avgjørende for å gjøre riktige valg og prioriteringer.

– Vi skal møte kunden der han eller hun er. I vårt robuste nordnorske kontornett, på telefon, på video, på chat og digitalt. Forbrukerne blir stadig mer bevisste og konkurransen på markedet er hard. Derfor fortsetter vi arbeidet med å gjøre det enkelt og oversiktlig å være kunde hos oss. I SpareBank 1 Nord-Norge får du en bank som kjenner det lokale markedet, og som alltid er her for å gi deg god hjelp i viktige avgjørelser. Vi takker for tilliten fra våre kunder og lover å jobbe knallhardt for å bidra til et en enda bedre økonomisk hverdag for folk flest i Nord-Norge også i fremtiden, fastslår Møller Pettersen.

 

SpareBank 1 Nord-Norge er Nord-Norges største finanskonsern. Vi er landsdelsbanken, og vår visjon er For Nord-Norge. Vårt kundetilbud omfatter alle banktjenester, samt eiendomsmegling og regnskap. Om lag 350 000 personkunder og om lag 40 000 bedriftskunder (inkludert offentlig sektor, lag og foreninger) har valgt oss som sin bankforbindelse. Vi har 38 kontorer i 36 kommuner i landsdelen, inkludert Svalbard.